Skutki uboczne stosowania kwasu glikolowego

Kwas glikolowy jest uznawany jako jeden z najbardziej bezpiecznych kwasów stosowanych w medycynie estetycznej, dermatologii oraz kosmetologii jako składnik peelingów medycznych oraz główny czynnik złuszczający, który zawierają kosmetyki z kwasami. Jest to sprawdzony i bezpieczny produkt o ile jest stosowany przez właściwe osoby.

Kosmetyki z kwasami zawierają niskie stężenie kwasu i zazwyczaj trudno wywołać powikłanie wykorzystując je w terapii domowej. Jednak peelingi medyczne to zupełnie inna sprawa, jak w każdej procedurze medycznej niezwykle ważne jest, aby przeprowadzić odpowiedni wywiad, czyli dobrać odpowiedniego pacjenta dla tej procedury. Niezwykle ważne po odpowiednim dobraniu pacjenta jest określenie stężenia kwasu oraz czasu, jaki ma być nałożony na skórę. Bezwzględnie należy pamiętać o neutralizacji produktu. Kosmetyki z kwasami nie wymagają neutralizacji, jednak większość peelingów medycznych należy doprowadzić do odpowiedniego pH w celu neutralizacji. Na rynku medycznym są dostępne peelingi, które ulegają krystalizacji na skórze i nie wymagają neutralizacji. Należy pamiętać, aby wszelki zabiegi z wykorzystaniem głębokich peelingów medycznych zawsze wykonywać u dermatologa lub lekarza zajmującego się medycyną estetyczną. Mimo przestrzegania procedury i odpowiedniego doboru pacjenta zdarzają się rumień, uczucie kłucia i ciągnięcia skóry oraz przebarwienia pozapalne. W przypadku niewłaściwego doboru pacjenta lub zastosowania zbyt dużego stężenia kwasu mogą powstać blizny, poparzenia lub pogłębienie objawów dermatozy.

Stosowane peelingi oraz kosmetyki z kwasami powinny bezwzględnie nie być łączone z retinoidami. Niewłaściwa pielęgnacja w postaci intensywnego szorowania twarzy lub zastosowanie kosmetyków, które mogą podrażnić skórę mogą wywołać opisane powikłania.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *